Τα 5 συχνότερα λάθη στη διαχείριση ποιότητας

  Αρχική/Νέα/ISO/Τα 5 συχνότερα λάθη στη διαχείριση ποιότητας

Τα 5 συχνότερα λάθη στη διαχείριση ποιότητας

Ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους να βελτιωθεί κανείς είναι να μαθαίνει από τα λάθη των άλλων. Η πείρα σε θέματα ποιότητας δείχνει ότι υπάρχουν πολλά λάθη για να μάθει κανείς, και μάλιστα, τα περισσότερα από αυτά εμφανίζονται ξανά και ξανά. Το σημείο κλειδί είναι κανείς να τα αναγνωρίσει έγκαιρα και να καταλάβει τι πρέπει να κάνει για να τα αποφύγει. Ας δούμε 5 από τα πιο συχνά λάθη στα Συστήματα Διαχείρισης Ποιότητας και πώς αντιμετωπίζονται:

1. Γραφειοκρατία

Είναι το πιο συχνό λάθος και ένας από τους κύριους λόγους που πολλές επιχειρήσεις διστάζουν να εφαρμόσουν ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης. Η πηγή του κακού εδώ είναι, συνηθέστατα, ο τρόπος που αναπτύχθηκε το Σύστημα.

2.‘Φτωχοί’ - Περιορισμένοι Στόχοι Ποιότητας

Ο όρος ‘Στόχοι Ποιότητας’ μπερδεύει πολλές φορές, καθώς εισάγει υποκειμενικότητα (ποιότητα) σε ένα θέμα που θα έπρεπε να είναι ξεκάθαρο και αντικειμενικό (στόχοι). Ένας καλύτερος όρος θα ήταν ‘μετρήσιμοι στόχοι’. Η λέξη ‘ποιότητα’ δημιουργεί σύγχυση στις επιχειρήσεις, οι οποίες αυτοπεριορίζονται όταν θέτουν τους στόχους τους.

3. Ανεπαρκής εκπαίδευση του προσωπικού

Οι περισσότερες επιχειρήσεις ξοδεύουν σημαντικό χρόνο και χρήμα στην εκπαίδευση ολιγάριθμων ανώτερων στελεχών τους, παραβλέποντας το προσωπικό των κατώτερων βαθμίδων. Επιπλέον, Τμήματα όπως αυτά των Πωλήσεων ή των Οικονομικών δεν συμμετέχουν στις εκπαιδεύσεις, γιατί υπάρχει η αντίληψη ότι δεν επιδρούν στην ποιότητα του παρεχόμενου προϊόντος ή υπηρεσίας. Σκεφτείτε όμως: ένα λάθος του Διευθυντή Πωλήσεων θα σας κοστίσει λιγότερο από ότι ένα λάθος του Τεχνικού Διευθυντή;

4. Περίπλοκες και αναποτελεσματικές έρευνες για την ικανοποίηση των πελατών

Οι μέρες των μακροσκελών, πολύπλοκων ερωτηματολογίων έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Οι πελάτες σας δεν έχουν το χρόνο για να τα συμπληρώσουν. Ακόμη και όταν οι έρευνες ικανοποίησης πελάτη είναι πιο σύντομες, στηρίζονται συχνά σε ασαφείς ερωτήσεις. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις συγκεντρώνουν ελάχιστα στοιχεία που μπορούν να αξιοποιήσουν ή στοιχεία παραπλανητικά για την αντίληψη των πελατών τους.

5. Ανάλωση των εσωτερικών επιθεωρήσεων σε θέματα μη στρατηγικής σημασίας

Η εσωτερική επιθεώρηση είναι η διαδικασία μέσω της οποίας αξιολογείται κατά πόσον η πραγματική λειτουργία της επιχείρησης ταυτίζεται με αυτήν που έχει σχεδιαστεί και προγραμματιστεί (επιθυμητή λειτουργία). Είναι μια απλή διαδικασία που, στηριζόμενη σε αντικειμενικές αποδείξεις, μπορεί να οδηγήσει σε σημαντικές βελτιώσεις. Ωστόσο, οι βελτιώσεις αυτές θα προκύψουν αν, και μόνο αν, οι επιθεωρητές επικεντρώνονται στα σωστά θέματα. Δυστυχώς, το αντίθετο φαινόμενο, κατά το οποίο οι επιθεωρητές απασχολούνται με ανούσιες λεπτομέρειες, είναι πολύ συχνό.

Προτάσεις για το πως θα αποφύγετε τα λάθη αυτά δείτε στο πλήρες άρθρο εδώ: Quality mistakes

Cookies make it easier for us to provide you with our services. With the usage of our services you permit us to use cookies.
Ok Decline